11 סודות לכתיבת רומן רומנטי מצליח

1078 0
1078 0

מאת חן נבון:

אם אתן אוהבות ספרות רומנטית כמו שאני אוהבת והספרים גורמים לכן לרצות לכתוב רומן בעצמכן, הכתבה הזו בשבילכן.

ג’יל שלוויס, מחברת רומנים עכשוויים שהפכו לרבי מכר משתפת את הטיפים שלה.

אין דבר טוב יותר מאשר לברוח לתוך סיפור אהבה טוב – ובפרט אם בסיפור משולבות סצנות סקס טובות. אבל מה נדרש על מנת לכתוב את הרומן הזה? תקשיבו לג’יל שלוויס, מחברת רבי המכר של הניו יורק טיימס, שכתבה עשרות רומנים רומנטיים עכשוויים. היא למדה דבר או שניים בשנים בהם כתבה שמונה סדרות רומנטיות (את האחרונה שכתבה, the heartbreaker bay series היא מתארת כ”חברים פוגשים את סקס והעיר הגדולה”). קראו בהמשך את הטיפים של ג’יל כדי להבין מה קורה מאחורי הסצנות הרומנטיות האהובות עליכם.

1. סצנת סקס לא יכולה לקרות באופן אקראי – צריכה להיות סיבה טובה להופעת הסצנה בנקודה שבה הופיעה.
“הסצנה צריכה להיות מתאימה לסיפור. אני אוהבת לשלב אותה עם משהו מצחיק שקורה או עם דו שיח שגורם לקורא להבין שהדמויות מתחברות באופן הזה. אם הסצנה נמצאת בסיפור ולא נראית אמתית או מתאימה לדמויות, הקוראים ידלגו עליה.
בספר accidentally on purpose , למשל, בפעם הראשונה שהעניינים מתחממים בין אל לארצ’ר, הוא זורק אותה על הספה בלהט הרגע, והספה נשברת מתחתם, ואז הם נופלים על הרצפה. בשבילי, זה מה שמשדר לקורא, ‘כן, אני באמת קורא על אל וארצ’ר’. זאת לא סצנה מיותרת.”

2. גיבור מוצלח צריך לעבור איזה שהוא תהליך של שינוי לטובה אך בלי לפגוע בגבריות שלו.
הרקע של הדמות לא ממש משנה, הוא יכול להגיע משני צידי המתרס, מה שחשוב זה הלב. אני אוהבת את הגיבורים שלי מעט “אלפא”, מעט קשוחים. אני אוהבת קצת תככים ומזימות. ואם הם נושאים אקדח למחייתם זה אפילו יותר טוב.”

3. וגיבורה מוצלחת לא יכולה להיות מוגדרת אך ורק ע”פ מערכת היחסים שלה עם הגיבור.
“היא צריכה לעמוד בפני עצמה. זה לא יכול להיות הגבר שמגדיר אותה; זאת לא יכולה להיות האהבה שמגדירה אותה. היא צריכה להיות בעלת חוזק נפשי מסוים, לא משנה מאיזה נסיבות הגיעה. ובסופו של יום, כמו הגיבור בסיפור גם היא צריכה לעבור תהליך של שינוי.”

4. זוגות שאינם תואמים אמינים יותר (ואף משעשעים יותר).
“אני אוהבת שיש קשר עמוק בין שני אנשים שלא טבעי שיתחברו יחד, מה שיוצר רגש חזק ועמוק אצל הקורא אך גם אירועים משעשעים על הדרך. רומן טוב צריך לכלול גם קצת צחוק וריגוש.”

5. דמויות משנה חשובות גם הן ליצירת האווירה.
“אני זקוקה ליותר כשאני קוראת וכותבת רומן. לאף אחד אין רק את בן/בת הזוג בחייו. יש לך את המשפחה שלך, את החברים, את העמיתים לעבודה, והאינטראקציה השונה עם כל אחד מהם יוצרת את התמונה המלאה וכך ניתן להבין את הדמויות בצורה טובה יותר ולהאמין להן.”

6. וגם הגברים שאינם הגיבורים בסיפור לוקחים תפקיד חשוב.
“אני אוהבת מאוד את הקשרים הנוצרים בין שתי דמויות גבריות בסיפור וקוראת רומנים בעיקר בגלל הגברים ולכן אני אוהבת להכניס הרבה מהם לתוך הסיפור, יש משהו מדהים בעיניי בקשר חזק בין גברים. אם זה אחים, חברים או משפחה, מה שזה לא יהיה, הקשר בין הגברים מרתק אותי.”

7. אל תשתמשו בכינויים מטופשים לתיאור איברי המין.
“אני לא אוהבת שאנשים שמשתמשים בשמות כינוי לחלקי גוף. בואו פשוט נאמר את השם של חלק הגוף. אין שום דבר פסול בזה.”

8. אל תפחדו מהסטיגמה הרווחת על רומנים רומנטיים.
“הייתה בעבר סטיגמה לרומנים שאף פעם לא הצלחתי להבין מכיוון, שאם אנו עוסקים ברומנים אנו בעצם עוסקים בסיפור אהבה, סיפור אהבה מונוגמי עם סוף טוב. אז אני לא ממש מבינה מאיפה נובעת ההתנגדות לזה. אתם מתנגדים לקשר מדהים בין שני אנשים? אתם מתנגדים לסקס? אני דיי מפקפקת בכך.”

9. ובהחלט תתעלמו מהשונאים.
“אם אני קוראת ביקורות, מה שאני מנסה לא לעשות אף פעם, 90 אחוז מהן ביקורות חיוביות. לביקורות השליליות אני משתדלת מאוד לא להתייחס ומזכירה לעצמי שזוהי דעתו של אדם אחד, וכנראה לא כולם אוהבים רומן מצחיק, עכשווי וסקסי. לא מזמן קיבלתי מכתב מאישה שטענה: ‘כל הדמויות שלך עושות יותר מדיי סקס ומקללות יותר מדיי. ממש כל הדמויות’. מה שבעצם אומר שהיא קראה את כל הספרים שכתבתי על מנת שתוכל להגיע למסקנה שהיא אינה אוהבת אותם. אז אני לא רואה בזה כדבר שלילי. כן, הדמויות שלי עושות סקס. וכן, הן מקללות בשפע מכיוון שככה זה בחיים האמתיים”.

10. תלמדו מהסופרים האהובים עליכם.
רייצ’ל גיבסון היא כנראה אחת מהאנשים שלימדו אותי איך להיות מצחיקה. קראתי את ספריה לפני שהפכתי לסופרת בעצמי. סימנתי את העמודים שגרמו לי לצחוק ואז למדתי אותם היטב.”

11. סוף טוב רבותיי.
“בסופו של יום, הכל מסתכם בחיבור בין בני אדם. למרות הקשיים, מרחק גיאוגרפי, העובדה שאנשים כבר לא מדברים אחד עם השני – מתקשרים בנייד, בהודעת – ואין צורך יותר בניהול שיחה פנים אל מול פנים, מחלוקות ודעות פוליטיות שונות ועוד כל מיני קונפליקטים. בסופו של דבר מה שחשוב זה התקשורת אחד עם השני והקשר המיוחד שנוצר בין אדם למשנהו, אם זה קשר בין בחור ובחורה או בין שני בחורים או שתי בחורות. מה שזה לא יהיה, מה שחשוב זה החיבור הזה ומציאת אהבה אמיתית”.

למקור הכתבה מאתר קוסמופוליטן

In this article

הצטרף לשיחה